marți, 23 iunie 2015

Ziua Universală a IEI traditionale romanesti

24 iunie

Pentru al treilea an consecutiv, comunitatea La blouse roumaine vă invită să celebraţi Ziua Universală a Iei, pe 24 iunie 2015, de Sânziene.

On June 24th, 2015, wear a Romanian blouse wherever you are, take a selfie or a picture and post it as a profile picture on your social media accounts. Help us to raise awareness on the Romanian cultural heritage of textile creation.

Ziua Universală a Iei este o iniţiativă a comunităţii LA BLOUSE ROUMAINE.

La blouse roumaine
este o comunitate online, născută pe facebook în 2012, ce a declanșat una dintre cele mai importante mișcări culturale din ultimii 25 de ani, dedicate iei și culturii identitare din România.

La blouse roumaine a creat și inițiat Ziua Universală a Iei, pe 24 iunie 2013, odată cu sărbătoarea Sânzienelor și Sfântul Ioan de vară. Evenimentul s-a bucurat de un succes imens, fiind celebrat, doi ani la rând, pe 6 continente, in peste 50 de țări și 100 de localități din România și din întreaga lume. Comunitatea La blouse roumaine a primit premiul revistei Business Review pentru Cel mai important efort de promovare a României in 2013, premiul de Proiectul Anului acordat de Asociația Cele mai Frumoase Sate Românești și nominalizarea revistei Foreign Policy Romania în Top 100, categoria inițiativelor culturale care mişcă ţara în direcţii bune.(sursa: www.prodiaspora.de)


 Ce spuneti doamnelor, domnilor?
Incercam maine sa purtam o camasa, o iie daca avem, originala sau stilizata? :)
Prietenii mei o vor face,o parte dintre colegii mei, la fel...eu zic ca merita ca maine sa fim, sa aratam...altfel...
Incercam? :)




Ionut si Marius, bunii si dragii mei prieteni :) 
Ei au incercat si au si reusit :)



15 comentarii:

  1. doar printr-un angajament constant în a face cunoscuta ia româneasca se va ajunge la recunoasterea si raspândirea sarbatorii pe plan international.
    "La Blouse Roumaine" a lui Matisse dar mai ales Regina Maria cu aparitiile ei la diverse întâlniri oficiale îmbracata cu ie, au reprezentat primii pasi în aceasta directie.
    Atât de rau îmi pare - la noi vremea s-a racit, ploua si bate vântul... nu e timp de ie si nici de cules sânziene.
    Pup draga mea draga :-*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. la noi a fost asa duminica dar ai sa vezi, iese soarele...iti trimit eu! :)

      eu ma bucur ca se fac pasi, oricat de mici in directia asta...cred ca asta e lucrul cel mai important, vom reusi pana la urma sa promovam Romania cu ce are ea mai bun si mai frumos :)
      stiu ca si tu o faci in felul tau acolo unde esti! :*

      oricum, ma bucur pentru ziua de maine si in plus e Noaptea de Sanziene...sa vedem ce visam! :)

      Ștergere
  2. Ma alatur si eu,acestei minunate miscari culturale;sa fie Sarbatoarea sanzienelor,in ie traditionala romaneasca,pe toate cele sase continente !
    Visuri frumoase !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. asa sa fie, Natalia, ma bucura bucuria ta! :)

      sa fie o noapte frumoasa...Sanzienele cu siguranta vor avea grija sa fie asa!

      Ștergere
  3. De visat , nu am visat nimic! Pe de o parte ma bucur! In ultima perioada am avut numai coșmaruri...sau coşmare?!!:))
    Si oricum fără sanzaiene sub perna cică nu vine sortitul.
    Cat despre ie! O ador! Mi-ar fi plăcut sa am multe și-n -florate. Într-una timp am căutat pe net sa îmi cumpăr! Ma gandeam eu sa-mi achiziționez câte una din fiecare regiune. Preturile mi-au tăiat din elan....:). Dar o ie pe care azi o sa o port mândră, tot am....:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. eee...eu l-am visat pe el si el pe mine :))
      eu tot sper ca iti vei face o foto cu iia ta cea alba...parca te vad cu flori in par si cu un umar dezgolit...ai arata ca o Sanziana :)

      te iubesc pentru ca vei purta azi iia si ma bucur ca tu Carmen si Natalia v-ati alaturat bucriei mele de azi! :*

      Ștergere
    2. tocmai ce am citit la Carmen ca azi va purta si ea iia...sunt tare tare mandra de voi, romacute frumoase!! :*

      Ștergere
  4. O idee frumoasă şi felicit pe doamnele şi domnişoarele care s-au împodobit azi cu aceste minunate ii - mereu frumoase şi elegante.
    Nu m-am gândit până acum să-mi iau şi eu o cămaşă bărbătească populară, deşi am văzut câţiva bărbaţi şi mi-a plăcut ce bine le veneau. În schimb, am acasă o cămaşă bărbătească de noapte, lungă până la pământ. O singură dată am încercat-o, dar mi s-a părut tare aspră.
    O zi de sărbătoare minunată, dragă Pandhora! :-)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. esti adorabil draga Alex! :)
      am doi prieteni care azi au imbracat o camasa barbateasca populara si le vine foarte foarte bine...poate anul viitor o vei va face si tu! :)
      iti multumesc ca te alaturi bucuriei noastre de a celebra aceasta zi! :)

      Ștergere
    2. Purtați cu plăcere cămașa populară. Veți fi mândri sa aveți una în garderoba voastră. Mulțumesc mult Pandhorei pentru publicarea pozei mele cu cămașa albastră de care tare mândru sunt.

      Ștergere
    3. eu iti multumesc Marius! :)
      si datorita tie m-am atasat de aceasta zi, camasa asortata zambetului tau iti vine perfect :)
      sper ca anul viitor mai mult barbati va vor urma exemplul pentru ca, asa cum spui, merita sa fie un motiv de mandrie :)

      Ștergere
  5. Da, port ie, am pus si la poza de profil pe Facebook o poza de anul trecut. Dupa amiaza ne plimbam facem alta. :)
    Zi frumoasa, zi de ie! xox

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. minunat! te voi cauta pe FB! :)
      ce bucurie ca te-ai alaturat si tu acestei deosebite intamplari numita Ziua Iei noastre, romanesti! :)

      Ștergere
  6. APLAUZEEEEEEE! aplauze pentru cei doi prieteni ai tai! grozav de bine le sta îmbracati cu ie!

    si apropo de ie - se aduna semnaturi online pentru " Petitie pentru includerea IEI ROMANESTI in patrimoniul UNESCO" - numele meu este la pozitia 10101 ☺
    Adresa: http://www.petitieonline.com/petitie_pentru_introducerea_iei_romanesti_in_patrimoniul_unesco

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. multumesc, o sa le transmit aprecierea ta cu care sunt maxim de acord :))

      petitia am semnat-o mai de mult, am gasit-o pe FB, sper sa o faca cat mai multi pentru ca iia nostra chiar merita! :)

      Ștergere